The Accidental Error in Aristotle's Noetics

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Diego Tabakian

Abstract

In the present paper we propose to elucidate what the accidental “error” consists of in close connection with intellectual apprehension as a cognitive process and with the nature of the intelligible object. This kind of error takes place in the intellection of simple, incomposite and indivisible objects (DI 1, Metaph. VI. 4 and De An. III. 6). Our main hypothesis is that Aristotle extends the notion of falsity from the propositional realm to the realm of simple items, and aims to offer an interpretative reconstruction that explains and connects these three problems

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How to Cite
Tabakian, D. . (2022). The Accidental Error in Aristotle’s Noetics. Páginas De Filosofía, 23(25), 73–101. Retrieved from http://170.210.83.53/index.php/filosofia/article/view/4753
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Author Biography

Diego Tabakian, Facultad de Filosofía, Letras y Estudios Orientales Universidad del Salvador

DIEGO TABAKIAN es Profesor y Doctor en Filosofía por la Universidad de Buenos Aires. Ha participado de diversos proyectos de investigación Ubacyt y AGENCIA en el área de Filosofía Antigua. Su tesis doctoral se titula “El Problema de la verdad en el pensamiento aristotélico y sus antecedentes en la filosofía platónica”. Los resultados de sus investigaciones se han plasmado en participaciones en diversas jornadas y congresos, y en publicaciones en revistas especializadas. Ha recibido una beca CONICET para su investigación doctoral y una beca AGENCIA-FONCYT para su actual investigación posdoctoral. Ha dictado cursos de extensión en la UBA, y se desempeña como profesor adjunto en la cátedra “Historia de la Filosofía Antigua” en la Facultad de Filosofía, Letras y Estudios Orientales (Universidad del Salvador). Correo electrónico:  diegotabakian@gmail.com

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